Followers


.



Nov 10, 2011

Restu ilmu ,perpisahan terakhir SPM :(

Wahh  nak tahu tak hariney ape jadyy dekat sekolah :) sekolah kita ade restu ilmu untuk semuaa budak form5 and form6 yg akan menduduki SPM and STPM. Alaaa, terasa takut plak nak amikk exam :( Btw , jum kita cerite ape yg jadyyy ;))

first ,lepas assembly ,budak form5 and form6 kena stay. cikgu ckp ade restu ilmu ,semuaa dah gemuruh , yelaa , asal sebut restu ilmu mestyy ade yg trauma sebb restu ilmu ney kena keluarkan air mata ,HAHA . So ,ramai-2 buat barisan , kena salam semua cikgu . Then ,nmpk Areen salam cikgu Baizura siap pelukk bagai . Ha , aku dah meleleh dah ,sebb sebak gilerr . Satu-2nye cikgu akaun yg best :(( Then , sampai giliran aku and the geng , semuaa nye dah banjir air mata sebb sdih sgt . Mane takk sedih ,tahun ney last sekolah .Punya lha setia aku dekat sekolah tuw selama 5 tahun ,akhirnye aku terpakse minta putus atas dasar tidakk diperlukan lagyy ,HAHA aku tipuu tuw jgn caya . Waktu salam cikgu Aishah ,die tuw cikgu sementara kitorg ajar akaun sebb haritu cikgu Bai pantang mngandung . Sampai bikgu Aishah aku agis sikit je , sampai dkt cikgu Baizura ,Alahai meleleh terus time die pelukk tuw . Die ckp " Syaza ,buat yg terbaik,saya doakan awak berjaya'. Mane tak meleleh air mata aku ,sebak sgt masa dia ckp mcm tuw .Yelah ,aku dalam kelass manjang kena pnggil ,tak aku ,mestyy kyra ;)) pastu belaja akaun pun boleh gelak-2 lagyy. lame jugak pelukk dia ,rindu nak pelukk lepas ney :(( Lepas tuw ,salam semuaa ckgu ,ade yg tak mengajar pn kena salam jugak ,minta berkat katakan . pastu ,salam ustazah Azizah ,Smpai ustazah pn aku menagis lagyy , dalam kelass mane belaja ,kesian ustazah .Pastu selalu minta ustazah lepaskan kitorg rehat awal ,Hmm ,terasa berslah pula. Peluk ustazah taww,alahai comel sgt . Then ,salam cikgu sc ,Pn Rozizmi ,peluk cium gitu , Pn Gan cikgu math , Pn Wan NorHaiza ckgu Eko . then ,salam cikgu laki pula . Nampak cikgu Bukhari dah merah mata dia .Aku salam dia ,meleleh jugak .Satu-2 nye cikgu yg paling sporting ,cikgu ney kecikk je taww comel sgt dia nagis .Pastu En Pozi ckgu sej ,lagyy sorg ckgu tade ,En Aziz ckgu seni tak sempat salam sebb tde :(( Then,masuk kelass semuaa nye menangis bagai nak rak ,sedih gilerr doe .Teringat kesalahan and rase mcm tanak pulak habis sekolah .

Then ,tetibe cikgu Bukhari masuk kelass . Dia ,suruh sorg laki and perempuan volunteer bagi speech dekt depan .So ,Farhan and Pqah yg volunteer . Sedih kod dgn speech tuw semuaa ,sampai cikgu menangis . Pastu ,cikgu Bukahri pula bgi speech dket ktiorg . Dia ckp dlm byk-2 kelass ,kelass kitorg plaing die sedih nak lpas kan .Sebb kalau dia masuk ,kitorg selalu kumpul ramai-2 dengar cerite ckgu pasal hantu or pasal die berubat kan org . then ,die ckp ,die mestyy rindu nak tgk smeuaa anak murid 5 tjg depan mata die lepass ney . Hm ,meleleh lagyy aku :(( Aku sayang gile dekat cikgu ney .Sumpa sporting habis , susah nak jumpa ckgu mcm dia .Aku tak tahu mcm mane nak cakap bestnye cikgu Bukhari ney ,hanya 5 tjg je yg tahu . Pengorbanan dia terlalu besar ,even dia jarang masuk kelass ,tapyy setiap masa dia akan amik tahu perkembangan kitorg . Besfore exam pape pn ,dia akan suruh kitorg bace ape yg penting ,kdg-2 soalan bocor pn dia bagyy .Rase nak bawak je ckgu ney dduk dgn aku HAHA .Lagyy satu ,aku syg dekat dia ney sebb die yg berubat kan mama aku smpai sembuh,Thanks so much cikgu ;(( okeyy lha ,jum kita lihat foto-2 cikgu aku :)

Pn Malati a/p Mariappan .Dia ney guru kelas aku .Sangat sporting ,but kalau dia marah ,ha tutup telinga lha korg dengar .Dia ajar sivik, tapi kitorg tak penah belaja sivik dri mula skolah smpai nak habis dah :) Teacher ,iloveyousomuch, thanks coz didik kami gn sepenuh perhatian,walaupun teacher masuk klas hari khamis je ,teacher tetap guru kelas yg the best ,Muah ;)
 Ney lha cikgu Bukhari yg aku dok ckap tadyy ,comel kan kan mcm aku :)) Dia ajar Bm . jarang sekali masuk kelas ,kalau ade waktu dia , ha ,paling lambat seklai masuk. Tah mane dia pegy pn tak tahu lha ,kalau dlm kelass mesty busy dgn fone dia ,maklum lha dia kan berubat org sana sini. Cikgu ,even ckgu kecik and salu kena buli dgn kitorg mtapi ckgu lha yg paling bestt sekali. tak pernah merungut pn ajar kitorg,tak penah kenal erti bosan bila ramai-2 berkumpul dekt ckgu. Even ,beribu alasan yg kitorg bagy sebb tanak belaja ,ckgu tatap cool ,smpaikan ckgu pn join kitorg lepak kan:)Lepas ney susah nak cri ckgu macm ney ,mesty org pertma seklai rindu lepas ney mesty ckgu.Thanks alot sebb fhm dgn kerenah kitorg and thanks sebb rawat mama saya .Muah :)
 Tuw dia , sape lgyy kalau bukan cikgu Bi aku yg havoc gilerr ney. Dia ney kalau masuk ,mmg ramai yg seram sebb takut keje tak siap kena rotan,but sometimes je k:) Dia ney kalau ckp ,mesty ulang berkali-2 ,smpai kan aku naik marah,sebbnye aku tak suka org ckp berulang kali penat nak tgu ape yg dia ckp.Tapii kalau dia ajar bi ,mmg tiptop, lulus habis bi korg.Betul lha tak tipuu. then ,kalau ade pape event sekolah ,dia lha org yg paling sibuk sekali ,itu ini dia nak siap :) Okeyy teacher , even selalu brcakap dlm kelass,tapi teacher still nak ajar kami kan , thanks alot dgn semuaa ilmu yg teacher bagyy ,Muah :)
 segak berkaca mata ,itu dia ustazah Azizah yg selalu tahan dgn sikap 5 tjg. Ustazah ney selalu kena drp dgn kitorg ,yelha dah name pn ustazah ,kalau lepakk dgn budak laki ,habis lha dia keluarkan ayat and surah-2 dia .Semuaa mesti jem je dga ,kdg-2 ade yg merugut. Then ,kalau nak rehat ,mesty kitorg mnta keluar awal,alasannye nty tempat tade nak makan HAHA .Kdg-2 Tyna lha yg paling teruk marah ustazah sebb nak kluar awal. Ustazah ,even selalu marah and drop ,kami tetap syg ustazah ,sorry kalau ustazah ade tersinggung hati dg kami smuaa.ustazah byk ubahkan segalanye ,dari saya suke buat itu ini ,sekg tidakk lagyy :) And ustazah lha yg buka minda saya supaya berhenti pk psal COUPLE waktu sekolah ,Yeayy thanks ustzah ,tapii satu je saya blum buat lgy ,PAKAI TUDUNG ,Hee ,nty lha yee ,tak sedia ohh ,Syang usztazah ,Muah :)
 Attoto ,cikgu math yg comell ,Pn Gan Soh Fuey . Dia kalau buat kelakar mmg tak boleh tahan nak gelak .Ade je yg dia nak melawak .tapi kalau die marah ,ha amik kau segala nasihat kelaur dari mulut .Teacher ,even teacher selalu melawak ,saya tak pernah jemu nak dga, sentiasa nak gelakk .Teacher comell sgt taww ;) thanks ajar kan math dari pagi sampai petang tanpa kenal erti letih ,thanks alot ,Muah :)
 Dia dtg dgn lenggang lengok nya :) Ney ckgu akaun tersayang. Comel giler time dia pregnant tempoh hari. dia tak penah marah kitorg ,always senyum je ,mmg kuat senyum betul ckgu ney kan. dia ajar akaun mmg best ,tapi latihan tak payah ckp ,BANYAK ! Even ckgu selalu bgy keje byk smpai kan kami mengeluh ,tapii kami buat juga kan kan .Rindu nak pelukk ckgu lpas ney ,Thanks alot sebb ajar kan saya akaun .Dari form4 yg syaa bodoh sgt psal akaun ,and now berkat kesungguhan ckgu ajar and latihan ,akaun saya dah boleh buat .Thanks ,Muah :)
 Mummy :) gelaran ney mirul dgn bukh yg bagyy ,Cikgu ney kecikk je ,alahai mcm tinggi kitorg je .Tuw yg selalu kena buli kan kan ;) kalau pasal sc ,mmg ramai yg tidur , HAHA .Even ,teacher kecikk ,kitorg tetap syg teacher ,Muah ;) *tak tahu nak cite ape 
 Pn ,Wan NorHaiza cikgu ekonomi .Cikgu ney cantik, Setiap baju dia mesty ade manik .cantik-2 plak tuw .Kadang-2 aku smpai kena tegur sebb terlalu khusyuk tgk manik dia dekat baju HHA:) Cikgu ,even kdg-2 belaja eko tuw mngantuk ,tapyy ckgu tak penah marah kan ,Bahkan ckgu tetap bace kan untuk kitorg smpai kdg-2 ckgu bace sorg-2 yg lain semuaa tidur HAHA .Thansk sebb ajarkan eko ,Muah :)
 En Aziz ,ckgu seni ney . Kalau dia melukis ,punye lha cntik ,Jeles betul ! ckgu ney pn sporting taww , tapyy kitorg je yg salu buli dia nak pinjam itu ini ,Hee . Dia ney semuaa ney bagyy tak penah ckp takk bagyy .Markah seni semuaa dia bagyy tinggi-2 ,alahai syg ckgu . Thanks sebb ajarkan saya seni ,mudah-mudahan berkat seni ckgu cita-2 saya sebagai seorg pereka fesyen tercapai,AMIN ,Muah :)
 En Pozi ,ajar Sejarah ney jgn main2 . Boleh tahan kacak dia ney taww ,hee gatal kan .Even ckgu ajar kelam kabut tapyy syok .Kdg-2 ckgu ajr melalut taw , susah nak fhm ,tapyy sejarah tak penah FAIl ,semaua lulus sebb berkat latihan and nota dia bagyy . And , ckgu kalau bgy kertas soalan ,tak pernah susun betul ,msty terbalik sane sini ,ckgu suka buat kitorg pening nak bace kan ,Alahai ,syg ckgu .Thanks sbb ajar kan sej walaupun saya tak berpaa fhm ,tapyylame-2 ckgu ajar ,sej tuw best juga kan ckgu ,hee .Muahh :))
Ha ,tuw lha bebepaa cikgu aku .Kacak and cantik kan smeuaa nye:) Lepas ney tade sape nak ajar kan aku macam mereka ajar ,Hmm :( Mesty rindu semuaa cikgu ,nak gurau senda ,buat party same-2 ,berFacebook , gosip ,mengumpat :)) Hm ,cikgu jgn lupa kami taw , rindu cikgu lpas ney Muahh :))
And lepas ney tade sape nak kacau aku dalam kelas. Nak dga mirul and bukh drop ,nak dga amin nynyi , nak dga anip and meen gelak ,nak tgk tyna ,aten ,baby and bella makan byk ,nak tgk hanim dduk sorg2 , nak tgk lyda gelak keuk meja , nak tgk kyra tacing ,nak tgk eyna gelak tak dga suara ,  nak tgk pqah huru hare , nak tgk areen mengamuk ,nak tgk nana ckp slow je dgn fadh ,nak surh sab ajarkan math ,nak berBie and berBaby dgn farahin ,nak tgk yang tidur ,nk tgk yong and doing asik bace novel cinta ,nak tgk christopher pnye rmbut rebonding,nak tgk chee lee gin pnye rmbut ,nak tgk zatyy jalan angkat bahu tinggi , nak tgk brown pnye rmbut kerinting ,nak tgk paan yg senyap je ,nak tgk acap jambu yg manis je muka dia , nak tgk irfan dgn pelat S dia ,nak tgk husaini dgn style dia alaala model .
Mesty rindu korg teramat lepas ney . Jangan sesekai lupa kan aku taww :( Aku sayang korg sgt-2 , korg yg terBest pernah aku kenal ,rindu korg ,rase mcm tanak lepas kan korg je :(( Thanks sebab pernah jadyy kawan aku ,Muahh untuk 5 tanjung :))