Followers


.

Dec 6, 2011

Hari terakhir sekolah

Tiada apa lagi yang nak diungkapkan selain MERDEKA ~~ Yeahh ,aku bukan lagi pelajar sekolah , Bukan bukan dan bukan . Sila dengar dan baca baik-2 yee . Hari nie hari terakhir aku merasa jadi pelajar dan calon SPM . Tidak lagi aku merasa betapa bosannya pakai baju kurung putih bersama kain biru dan bertudung , Tidak lagi aku menyibukan kan diri nak basuh kasut sekolah tiap hujung minggu . Tidak lagi aku merungut kena buat kerja sekolah yng berlambak dan tidak lagi aku dengar ikgu membebel bagai nak tercabut anak tekak semata-2 inginkan anak murid mereka berjaya .Semua itu tidak lagi , Tidak tidak dan tidak lagi !

Pagi yang indah , berbekal kan semangat Kemerdekaan yang akan dijulang tinggi oleh pelajar kelas 5Tanjung , kami harungi setiap detik ke sekolah dengan penuh teliti . Tiada dengar dengusan yang menyatakan itu ini. Kami lalui setiap kertas dengan penuh yakin . Dan , tepat pukul 4 petang , apa yang kami nantikan bakal disambut . Yaaa , kami dah habis sekolah. Bersorak di dewan macam nak pecah bumbung . Sesi bergambar menjadi santapan kami semua. Yang bersorak , berlompat dan sebagainya hanya menjadi gelak tawa yang terakhir dapat didengar, Yee , itu semua yang terakhir dan tidak boleh diputarkan masa untuk kembalikan masa lalu . Tak mungkin akan dapat ! Lelaki ? Sibuk menjadi artis kononya lha kan. Habis baju sekolah diconteng ,HAHA .Peempuan? Takut-2 je nak buat .

Keluar depan pintu sekolah , TEPUNG menjadi sasaran utama , Yee , habis semua baju atas bawah . Dan yang paling teruk , kek coklat buatan Hanim yang terakhir menjadi punca baju-2 dan muka kotor serta comot . Benci ~~ Bau dah macam tungkik ,Hihiw . Entah berapa paket tepung diorang beli , dah macam salji. Then , amik gambar dengan muka comot-2 , Puihhhh tak comel langsung :) Dalam bergembira , terselit sedikit rasa sedih sebab terpaksa berjauhan dengan kawan-2 lepas ney. Perpisahan ? Tolong jangan hampiri kami smeua ,Pleasee. Im begging you ! Tolong jangan pisahkan kami antara satu sama lain. Tiada apa yang dapat aku cakap kan lagi ,walaupun gembira dah habis sekolah ,tapi kawan semua entah kemana lepas ney. Gambar jela hanya menjadi bekalan kita semuakan . Okey ,aku janji aku akan print gambr kita semua dan frame dalam bilik aku . Janji ~~ harap ini bukan perpisahan terakhir kita semua , aku nak kita semua sentiasa bersama ,Okey ? Sayang korang sangat , Muahh Kbai









Ney makan dia bila dah habis exam . Muka masing-2 dah macam momok ,Hihiw  . Mesti rindu saat ney kan kan kawan :(